01 juni 2008

Göteborg-helg

Sol Sol och mera Sol!
Vilken värme! Och vilken, låt mig säga JÄVLA, bränna jag fått! Jag har nyss varit ute med min lilla båt för första gången i år och det medförde dessutom årets allra första dopp, vilket inte var svalkande... utan riktigt, låt mig säga JÄVLA igen, kallt!
Ja, så jag har fått prova på det mesta idag jag :)

Menmen! Jag har spenderat lördag och söndag i Göteborg tillsammans med min kära syster, Sofia och Elin. Vi hade en mycket lång shoppingdag efter en varm bussresa till storstaden igår och idag kom vi hem med tåg som var minst lika bastuartat.

Men det var en härlig dag i lördags, det kan jag inte förneka! Kvällen var underbar!
Vi åt på La Gondolas uteservering på Avenyn under en orange varm sol. Jag beställde en pasta med lax, musslor och några stora räkor, i vitvinssås. Den måltiden får definitivt "fyra av fem toasters" ;) Mycket mycket smakligt må jag påstå!
Innan klockan 7 kostade alla pastarätter och pizzor 109:- men dricka kostade dock hela 38:-, vilket enligt mig är skandalöst för 4 DL! och mitt vatten kostade 13:-.
Jaja, man skall ej klaga över gammal ost... eller gammal mjölk?
Minns fan inte vad det var man säger, men jag hoppas innebörden gick fram :)

Sen gick vi till en park vid kanalen och satte oss i gräset innan vi gick hem till vår lilla lägenhet som vi lyckats låna. Det var Björns helt tömda etta som han ska sälja. Så vi sov på luftmadrasser i ett helt tomt ekande vardagsrum.

På kvällen blev det en omgång Yatsy, men sedan somnade jag som en stock. Är fortfarande väldigt trött, har inte fått mycket till sömn denna veckan.
Tydligen var jag i ett halvsovande tillstånd en stund på kvällen vad jag fått höra av mina medresenärer ;)
Johanna hade frågat om jag inte skulle göra mig iordning och jag hade förvånat frågat till vad innan jag somna bums igen. Sen hade Sofia frågat om jag inte skulle borsta tänderna och då hade jag tydligen sagt: Ni är lite konstiga ni! :P

Men! Vad har jag då köpt? Jo, en rutig kjol med hög midja, ett linne med röda rosetter och ett par röda pumpsaktiga skor till balen :) Så! det blir rött och svart för min del då.
Men nu ska jag smörja in min rygg, den ser förskräcklig ut! Som om någon stekt den och sen satt en vit tejpremsa över hela ryggen...

Ja, ha en fortsatt trevlig söndagskväll i den varma solen :)

Inga kommentarer: