06 juni 2008



Ja jag vill leva jag vill dö i norden...
Nej det vill jag fatiskt inte tråkig som jag är, utan det ska bli i mina drömmars Australien.
Men trots mitt öde är det ju faktiskt Sveriges nationaldag denna dag.
Själv är jag inte så mycket för firandet av Nationaldagar, men det ska bli lite festligt för min del i allafall.
Min kära syster ska ha folk här i kväll och sen ska Mattias och Linnea komma hit och sova över när Matte jobbat fördigt :)
Men jag tänkte berätta för er om min föregående dag!

Igår började dagen med en lagavslutning i Aulan där våra kära lärare visade upp ett bildspel med bilder från de tre år som vi tillbringat på Strömstiernaskolan. Vissa bilder var riktigt hemska, men som tur var hade ingen fått tag i en bild på mig från sjuan :) Det tackar jag obeskrivligt mycket för!

Lärarna delade också ut diplom till oss alla elever för de olika egenskaper vi har. Själv tilldelades jag detta för mitt "enastående författarskap". Det var mycket trevligt :D
Ett putt i riktning mot min gård i Austalien där jag ska sitta med ett glas vin i handen och skriva romaner dagarna i ända :)


Senare på dagen var det dags för Niornas Konsert. Alla i vår klass kom för sent för att vi alla suttit i korridoren och klätt ut oss till ett fashincoreband. Riktigt snygga var vi allihopa!

Vi var klass nr 2 att gå upp på scenen och när det väl var vår tur att spela var jag helt darrig i händerna, men jag hoppas att det inte försämrade mitt gitarrspelande.

Jag tror det gick hyfsat bra för oss, med enda haken att disten på min gitarr var lägre än när vi tränat på instrumentalrefrengen, fast jag tror allt jämnade ut sig pågrund av vår heta outfit. VI var ändå de enda som klätt ut sig.


Förövrigt har jag glömt att berätta att det var Bouleward of broken dreams med Green Day vi spelade. :)

Efter konserten slutade vi och nästan alla gick till Laholmen för att sola, och för vissa bada, i det enatående vädret :) Själv köpte jag en kaffelatte och slog mig ner i gräset för att snacka med mina underbara vänner. tack för dagen skitongar :)<3






Inga kommentarer: