29 maj 2008


ONSDAG - TORSDAG: Klassresa till Furholmen

En mer lyckad klassresa kan man inte drömma om! Det här kommer kommas ihåg i årtusenden, det kan jag lova dig käre kamrat. Jag älskar min kära klass måste jag erkänna, och det känns grovt sagt förjävligt att vi ska splittras om bara några veckor! Jag trivs som en badanka i en balja... Jag kan försätta mig i den mest genanta situation och ändå inte skämmas inför dessa underbara individer i klass 9a, även om det gäller tappa byxer eller glömma låsa toan :) Jag måste bara skriva här att du INTE får missa min lilla film längst ner i inlägget som jag klippt ihop!

Åkte ut till Furholmen vid nio i Mattias käre fars båt. En sån där röd liten pärla som låter sådär "klonk klonk klonk..", en sån ska jag ha när jag flyttar till Australien :D

Under de soliga dagtimmarna lekte vi runt och spelade volleyboll, kubb, brännboll och annat sådant klassiskt. Några mycket trevliga aktiviteter som resulterade i brunbrända ben och fräkniga kinder för min del. Vi grillade lite innan kvällen också och sen vandrade vi inåt en bit på ön till det ökända hopptornet där pojkarna visade deras enorma mod! (fast ärligt talat så var dom fan fega, men man får väl vara trevlig såhär i slutet av terminen)


Men resans höjdpunkt var ju ändå kvällen och natten som spenderades runt en brasa som vi alla ständigt fick bygga på med nya grenar, som vi gav oss ut på mörkeräventyr för att skaffa. Tänk dig bara att sitta tillsammans med dina kompanjoner kring en orange varm brasa, under en stjärnbeströdd sommarnattshimmel och lyssna på enkla gittarlåtar och fina låttexter! Är inte det ett av livets stora höjdpunkter vet jag inte vad jag ska tro :)

Vid tretiden när det började ljusna igen kröp vi till kojs, men det blev inte mycket sömn för min del, eller någons del skulle jag tro, eftersom jag var inklämd mellan två... ja vad ska man säga? Pratglada individer?... ja, Veronica och Palmersson har i allfall en enorm talang för att framkalla skratt ;) Jag var i läget att vara skitirriterad samtidigt som jag skrattade så att magen värkte.

- JONATHAN!

- SKORPAN!

Ja, de ärade medlemmarna av 9a vet vad jag talar om ;)

Vaknade i allfall i ett mycket kallt tält och bredvid min madrass som Jonte tydligen övertagit, men gick upp halv sex och tillbringade morgonen på en klippa med veronica och allt eftersom resten av mina kamparkompanjoner :)

Tack för en KANONKUL, som min käre vän Björn Gustavsson skulle uttryckt det, resa :D

Här har ni filmen:

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha Fan vad bra du gjort den XD



Men fan vad ont det gjorde när jag fick brinnande Ketchup i ögat av jonte -.-' XD


Haha men tackar för en underbar dag på furholmen allihopa :D <3<3<3<3<3

Anonym sa...

Jätte fin video :)
Skönt då att man har 1 helt år kvar med klassen, jag kan nog inte tänka mig hur jobbigt det kommer bli när det är slut :(