09 december 2008

Pang-i-backen-morgonen

Idag var det halt! Och det tänkte inte lilla Klara på när hon hade bråttom till skolan. Så hon och Ummum for i backen efter kanske 5 meter, vilket var ganska komiskt. Fast det tyckte jag INTE då! Jag har haft världens mest irriterande morgon! En sån morgon när man inte vill upp ur sängen, en sån när varmvattnet är slut i duschen, när håret varken blir lockigt eller platt, utan bara svänger åt alla möjliga håll. En sån morgon när man försöker spackla igen hela ansiktet med foundation men det blir hela tiden för lite, så tillslut har man en decimeter tjockt lager i ansiktet och det ser bara VÄLDIGT dumt ut!
En sån morgon när man kladdar mascara under ögonen och ner på halva kinderna... En sån morgon när man för första gången i sitt liv vurpar med moppen!

Så, jag tänkte bara: FAN HELLER!
Så här sitter jag. Sjukanmäld med ett blåmärke på armen, och redigerar bilder med en rykande kopp te bredvid mig.



Inga kommentarer: