10 december 2008

Bars And Waves

Musik eller bild som individuellt val i tvåan?
Det är dagens stora val! Jag ska använda både och i min framtid. Men, jag tror det lutar åt musikhållet för tillfället.
Hur som helst har jag kommit på en sak alldeles precis nyss!
JO! När jag satt och lyssnade på Hives och Cyndis Christmas Duel, så satte jag på uppspelningsläget i mediaplayer och lade till den lilla effekten "Bars and waves". Jag satt tillräckligt länge för att hinna börja dagdrömma.

Så precis när Cyndi rullar igång farten med "I bought no tree this year...", så plöttsligt var inte de där linjerna, som höjs och sänks i en väldans fart, bara linjer längre. Nu var det en galet hoppande publik!
En galet hoppande publik med en enastående taktkänsla! En publik som i början av låten hoppar i slowmotion och liksom dalar ner på backen igen, innan de tar sats och hoppar igen. Och senare en publik som hoppar fortare än vinden!
Och ett plus i kanten är nog ändå att fansen är uppdelade i gäng som hoppar i takt med de olika instrumenten.

Galet! Jag vet. Men så ska min drömpublik se ut om jag någonsin blir utnämnd till Hives efterträdare.Vilket hade varit ett korkat val i och för sig.






1 kommentar:

Anonym sa...

Den låten är så oerhört otroligt bra!!!