09 december 2008

Jul-råttan-kvällen

Jag har kramp i magen! Tack vare mina väldigt misslyckade lussebullar.
Det hela började med att jag gjorde kanske fem av 50 lussebullar, bara för att jag måste göra dom sådär jäättenoga! och när jag väl haft dom där i ugnen i de där åtta irriterande minutrarna, så kommer dom ut... och ser ut som fan! Näsan på kaninen hade halkat ner till halsen, och det var inte längre en kanin utan en böldpestsmittad 1300talist. Pojken med hörlurarna såg mer ut som en badboll utsatt för diverse övergrepp. Och min vackra pussmun ska vi INTE tala om!
Igentligen var det bara min jul-råtta som blev någolunda okej.
Hur som helst var de här bullarna så fula så jag fick ju äta upp dom på direkten! Men... mästerbagaren hade visst inte riktigt haft inne bullarna tillräckligt länge. Detta plus ett antal degklumpar innan resulterade i min mages tillstånd.
Dessutom blinkar grannens buske i grönt, rött och grönt på ett väldigt irriterande sätt!

Och JA, kära vänner... jag älskar faktiskt julen!

Inga kommentarer: