02 augusti 2008

FF-veckan

FF är en förkortning för föräldrafritt, men denna roliga förkortning innefattar sömnlöshet, tvätt & diskhögar, hunger och helt enkelt lite smått kaos.
Men vafan, jag klarar mig!


Mamsen och Papsen åkte i torsdags morgon. Redan första kvällen blev det party.
Jag och johanna skulle på personalfest på kvällen, men lyckosamma jag blev fast på en väg med moppejäveln som inte ville starta.
Så när jag väl ar hemma satte jag mig vid datorn i stället. Runt två knackar det och bankar på dörren. Jag tänker det är väl Johanna som är jättekissenödig eller nåt så jag gick och öppnade och möttes av tre väldigt glada typer.
- HEEEEJ KLARA! skriker Gabbe och springer in i hallen och efter kommer Sofia och Elin.
Jag frågar vad fan dom gör här och var Johanna är. Hon kommer lite senare med Gabbes kompis Martin och dom sätter sig i vardagsrummet och fortsatte vara fulla och glada.
Ja dom var riktigt roliga att vara med faktiskt, så där satt jag i pjamas och hade det trevligt. Allt slutar med att klockan är fyra och jag ska jobba nästa morgon. Jag sitter i soffan på Martins fötter och ser på eftertexten till en skräckfilm som var så läskig så han somnade under en kudde.
Tillslut hjälpte Elin den ängeln mig så jag kunde komma i säng och sova. Jag blev nattad av Gabbe xD och sen sov i kanske en timme innan jag skulle upp och jobba.
som tur var hade killarna gått när jag vaknade. ;) Men dagen på jobbet blev hård. Jag var trött och försökte pigga upp mig med kaffe som bara gjorde mig illamående.
Menmen


Inga kommentarer: