05 juli 2008

Sommarregn.

Sommarregn.
Vet inte varför men jag älskar det ordet. Bara lukten av sommarregn mot asfalt är ju helt underbar!

Det får mig att tänka på ett sånt där gammalt paraply med rosa och ljusgröna spetsmönster på som snabbt fälls upp över en flicka, som springer barfota på en grusväg med sin långa klänning upphissad i den andra handen, tillsammans med ett par tunna sommarskor som dinglar från hennes pekfinger.

Längst med ena sidan om vägen sträcker sig en gammal mur med stora runda stenar inramade i murgröna. Nedanför den växer massor av rosor som vajar upp och ner i takt med de stora tunga regndropparna som slår mot de ljusrosa kronbladen...

Jag måste måla den bilden någongång! Jag ser den helt klart och tydligt i mitt huvud, fast det är mer som ett klipp ur en film...

Hur som helst så regnar det denna lördagskväll och jag har nyss kommit hem från jobbet. Nu ska jag ha två dagar ledig och jag har planerat att gå ut i trädgården för att fota lite imorgon. Har massa roliga idéer om bilder, men det är vädret det hänger på. Vi får väl se om det blir något, och isåfall får jag lägga ut ett litet kollage här senare, så lägger jag samtidigt ut bilderna från mitt lilla barnrumsäventyr i Bergen på samma gång :) Tänkte köra fantasin på turbofart nämligen
På återseende kära vänner























Inga kommentarer: