19 juli 2008

Kom i kostervals...

Då var man hemma för andra gången, och så dröjer det ett år innan man åker dit igen.

Igår hände en massa saker samma kväll. Elin och Sofia kom ut igen och vi cyklade till Galejenm och åt. Mitt sällskap hade en kär vän som jobbade i köket som kock, så som en hälsning till honom så skrev vi "Tack Pigge" på en servett med aioli och la på maten när servitrisen kom för att hämta disken. Hon skrattade och när hon kom tillbaka med notan så sa hon att han hälsar tillbaka... Jag tror vi har kommit på det nya kommunikationssättet! Jag menar, vem orkar sitta vid MSN när man lika gärna kan ta en servett och skriva tjena på med Aioli liksom?

Sen cyklade vi till Kosters trädgårdar för att träffa Alex men jag smet hem till ettan igen :) Då hände något förskräckligt! Jag skulle ut på berget och fota... och så trilla jag över bord kort sagt!
Eller ja, min kamera trillade överbord den jäveln och jag hängde med, i mjukisbyxor, skor och tjockiströja! Ja jösses!
Fick tag i kameran men hoppet var ute, och själv kom jag knappt upp själv för den hala bergsväggen... Men skit i hur det gick för mig, FAN! Min kamera! Sönder, IGEN!
Hur ska jag kunna bli världsfotograf när jag har sönder mina kameror hela tiden? :'(
Jag lägger nog ner för mycket risk på mina fotografturer.

Jag gick i vilket fall som helst så började jag vingla uppåt mot lägenheten. Det lite komiska i situationen var att jag småskrattade när jag gick upp, samtidigt som jag tänkte vilken idiot jag är! Här går jag! Barfota och i ett par genomvåta pjamasbyxor, med en död kamera i den ena handen och ett par droppande dojjor i den andra.
På balkongen står Elin och Sofia, stressade för att dom inte kommer in i lägenheten och deras båt gåt om tio minuter, när jag kommer plaskande uppför trappan.

Sen låg jag i sängen invirad i täcken tills Johanna kom hem. Vi såg på någon fredagsfilm på TV4.
Sedan kommer grannarna väggivägg med oss hem, fulla och glada och låter som fan.
Allt det här slutade i att en av deras flickvän kom dit och sa till dom, ena killen sticker och killen tar till knytnävarna. Allt slutar med att mamma och pappa kommer hem, pappa ringer polisen som inte kommer och tillslut lyckas killens farmor få ut tjejen och killen deckar typ därinne...
klockan tre är det tyst och alla i husraden kan försöka sova igen.

Hur som helst så tror jag att jag mest gillade början av den här veckan.


Inga kommentarer: