27 maj 2008

Jag måste säga att jag för ögonblicket är en ganska chockerad Klara.

För en stund sen, när jag satt här vid datorn i källaren och brände lite musik till tältningen i morgon, så hör jag enn ljudligt PANG och ett skrik från övervåningen. Och i nästa sekund kommer en skata flygandes i full fart nerför trappan, och vidare förbi mig in i mamma och pappas sovrum!

Jag blev totalt förvirrad. Jag vill inte påstå att det är varje dag en livrädd fågel som nyss flugit rätt in i vardagsrumsväggen kommer flygandes förbi nere i källaren!

Han satt iallfall inne i deras säng och sket ner deras lakan, medan jag och Johanna ringde pappa för att få råd.

Tillslut, efter en krasch in i fönstret, flög den fort upp igen och åter ut i det fria.

Jösses! Vilka upplevelser man är med om här i livet!




Men åter till denna tidiga tisdag! Efter skolan tog jag mitt pick och pack, bestående av Victoria, Veronica, Daniel, Palmersson och Robert, till Kaffedoppet och tog en fika :) Sedan gick vi runt kring vår lilla stad och njöt av solen som var mycket angenämn idag må jag påstå!


Men nu ska jag fortsätta med packningen till morgondagen. Den blir ENORM! Jag fick iallafall knäkat ner tält, CD-spelare, sovsäck, fotboll , madrass och annat övrigt i en stor spotbag. Men sen har jag gitarren och mat att konka på också. Jag ber till Gud att man får skjuts ner till stan imorgon... Men, vi hörs väl på torsdag efter mitt lilla vildmarksäventyr :)


Ha det gött så länge!


Inga kommentarer: