23 februari 2009

Filmeri!

Sportlovet är över.
Det var fullt av filmtitteri! Jag har i princip suttit fastnaglad i min systers säng framför en dator fullproppad i filmer hela lovet. Jag brukar tycka om det. Att vara själv ibland.
Men, nu den sista helgen har jag varit helt insjunken i ensamhet efter att i princip inte sett en människa förutom min familj på en vecka. Så idag, idag har jag firat mänskligheten med en del skratt.

Men det hör inte hit egentligen! Här är några av filmerna jag sett, som jag anser är värda att se. Och strunta i ordningen är ni snälla. Jag har aldrig varit mycket för att rangordna saker och ting jag tycker om.

Namnlös
Amelie från Montmartre. (Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain)
Det är Paris, en bland världens mest söta människor och ett café. Underbar film. Rolig och allmänt fin!

Namnlös1
The curious case of Benjamin Button.
Jag har aldrig varit mycket av ett fan av Brad Pitt... Men den här filmen passa han bra i. Handlingen är grym! Cate Blanchett är rödhårig som aldrig förr, och nej, det är en bra film!

Namnlös2
Delicatessen.
Sjuk! Sjuk sjuk sjuk! Men Sjukt härlig. Samma regissör som till Amelie, och jag gillar verkligen filmandet. Men som sagt... Sjuk!

Namnlös3
Chocolat.
Döda mig vad jag närmast älskar den här filmen. Inget nytt direkt, men den är lika underbar hela tiden!

Namnlös4
Svärdet i stenen.
Det här är en av de bästa tecknade filmerna jag har hemma. Jag har alltid älskat den och kommer alltid att göra. Jag sitter och skrattar högt för mig själv! Arthur är sötast i universum när han spärrar upp sina ögon och gapar samtidigt. Jag tror jag är lite kär i honom.

Namnlös5
French kiss.
Humörhöjare! Meg Ryan är en väldigt rolig skådespelare. Dessutom är miljön underbar! Och själva slutet. Man blir smått kär i vin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett alla förutom Delicatessen! Måste se den! Jättebra filmer anyway! Fick väldigt mycket lust på att se Svärdet i stenen nu...

Anonym sa...

åååh jag vet inte hut mycket jag älskar filmen Chocolate!!!! varje gång jag ser den älskar jag den bara mer!!!