29 januari 2009

Alice!

Hemma hos mig finns en bok.
En bok som är fin på så riktigt någonting kan vara på riktigt
Det är ingen mindre bok än Alice i Underlandet.
S6309677
Den har en stor ljus pärm.
S6309678
Den har aldees tjocka, ljust ljust gula sidor.
Med stora färgteckningar som täcker hela sidor! Till och med två sidor emellanåt.
S6309680
Någon gång ska jag lära mig receptet på alla dom där små muffinsen som dyker upp lite här och där, titt som tätt.
S6309686
Där det inte är färgbilder är det enkla, minst lika fina, vanliga blyertsteckningar.
S6309683
Och tebjudningen! Min absoluta favoritdel i den här sagan.
Jag kan bara tänka mig hur dunderfiint det kommer bli när Tim Burtons filmatisering kommer ut. En tebjudning i Tim Burtons fantasi! Herre.
S6309681
Klassikern!
Den vita kaninen, med fickur och sin väldigt fina skjorta är givetvis med och hoppar runt genom boksidorna.
S6309689
Dom allra sista orden. Och stycken avslutas med små spader i den här boken.
S6309687
Som pricken över I:et har boken en mörkröd tom sida i början och slut.
Skjut mig vad jag älskar den här boken!
I sommar. Då ska jag ta med mig den och en hel hög med islattar till Laholmen. Sitta där från morgon till kväll i gräset och läsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så galet underbaaar! Herregud! Vet inte vad jag ska säga! Helt galet!

Anonym sa...

nu inväntas Alice bara i Engelsk version då! åååh aaaah Tim Burtons kommer bli underbart!