18 april 2008

Vår.
Vårsol, vårvärme, vårkänslor :)

Ja jävlar alltså, vilken underbar dag, fast ändå inte. Den här härligt varma klockrena vårdagen har sorgligt nog råkat vara min otursdag!
Dagen börjar med att jag utan förvarning drabbas av nackspärr på väg till skolan. Sen hade jag så ont så jag bara ville lägga mig ner i korridoren och gråta.
På idrotten gick jag till vår äääälskade skolsyster. Jag var hemskt nog tvungen för det gjorde så fruktansvärt ont. Men som tur var hade jag mina livvakter Mattias och Viktor med mig ;)
Där fick jag hela nacken tejpad med plåster som luktade tuggumi, men dom hjälpte faktiskt så jag klara att vara i skolan resten av dagen.
Hade nationella muntligt prov i svenska dagen till ära. Fick VG, Petra sa att jag borde varit mer på hugget. Men hur pigg var jag idag?
Jag har iallafall MVG till slutbetyg hur jag än bär mig åt :D! Härligt!
Petra tycker att jag verkligen ska ta vara på min "egenskap" och satsa på författarkarriären.
Ja, det är ju alltid en dröm :)

Iaf, hemma. jag satt och sola i en sackosäck på verandan ett bra tag med Cassandra lekandes med en sten vid mina fötter. Jag fick enligt henne INTE under några omständigheter ta hennes sten. Det var mycket viktigt för den lille ungen ;)
Men, jag satte mig vid datorn på kvällen och lyssnade på Blindside och checka lite på bdb. Så bara pang börjar jag blöda näseblod som fan!
Va fan kom de ifrån? har aldrig haft näseblod förut så jag blev värste chockad. Usch, läskigt.
Så där satt jag tvingad att luta mig bakåt i en kvart med både nackspärr och näseblod för första gångerna i mina 15 år.

Nu har jag iaf nyss sett klart på "flyga drake" och "underbara älskade". Båda mycket bra och lite sorgliga av sig sådär.
Nej, nu ska jag snacka lite på MSN. Ha det bättre :)

Inga kommentarer: