28 november 2008

Hello. Goodbye.

Fredag eftermiddag, skolan är slut för dagen och framåt kvällen är det nattöppet i vår lilla stad.
Jag älskar sovmornar till 10.40! Det är något jag lärt mig idag.
Vi har haft Svenska idag, och vi håller på med fördjupningsarbeten. Inget stort, bara en träning för att lära sig skriva med hjälp av fotnötter och allt sånt där.
Jag har i vilket fall som helst valt att skriva om Beatles. Det ska väl bli lite intressant!
Men mitt stora problem är att jag inte kommer igång på grund av inledningen. Jag bara sitter och stirrar på rubriken och undrar vad i helvete jag ska skriva.
"Varför du skriver arbetet och varför andra ska läsa det" står det i mallen. Men, skriver jag varför så känns det som om jag skriver något slags brev till min lärare. Och det känns en aning fånigt måste jag säga! Det är ju trots allt bara han som ska läsa det. Hade det varit ett arbete som ska ut i världspressen och publiseras på ett antal hemsidor så hade jag skrivit en inledning lång som satan!
Men det känns bara fånigt. Jag vill göra arbetet först och främst för att jag gillar deras gamla härliga musik. Det är ju definitivt inte så att Beatles är mitt absoluta favoritband och jag älskar dom över hela världen! Jag vet ett helt gäng fler artister som jag älskar tusen gånger mer än Beatles. Verkligen! Men jag skriver för att jag på något sätt i mig tycker, fan det är viktigt, att musik lever kvar. Musik av sedan länge döda artister ska kunna lyssnas på i framtiden också. Folk är så negativt inställda till musiker som inte existerar här och nu. Man ska kunna se skvaller om dom i tidningarna, kunna gå på deras konserter osv.
Men musik är mer än så! Jag vill få upp andras ögon för gammal musik så den inte glöms bort!
... Kan man skriva så är min fråga som springer "idioten" i hjärnan på mig en hel svenskalektion


Dessutom blir jag så¨arg när folk ifrågasätter min musiksmak!
JA! Jag gillar nästan allt mellan Håkan Hellström och In Flames, och älskar mycket av det.
Tyck det är konstigt, men så är det. Så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

det är rätt! beatles är topp!!<333