11 november 2008

Brunhöst

Nu är brunhösten här! Och jag hatar vädret ute. HATAR!
Höst är väl mysigt, det kan jag hålla med om, men när brunhösten kommer är det inte ett dugg roligt längre! Alla vackra löv som täckte hela marken för ett tag sen har omvandlats till någon slags brun gyttja, allt vatten stiger och översvämmar gatorna, regnet öser, vinden kör kapplöpning och utomhus är helt enkelt motbjudande!
Idag fick jag åka hem på moppen i spöregn, utan vantar. Mina händer var så kalla att jag knappt kunde gasa ner för gatan sen! Och när jag kom innanför dörren kunde jag vridas ur som en disktrasa, om någon skulle få för sig att göra det.

Jag har iallafall bestämt mig för att gå in i en dvala. Jag ska bli en filtmänniska.
En filtmänniska är en sån person som går runt med mjukisbyxor, på tok för stora hoodtröjor och tofflor hela tiden, med en filt hängades över axlarna och en kopp kaffe i ena handen.
Så ska jag spändera resten av brunhösten.

Och så ska jag börja pyssla en massa! Eftersom mina kära vänner och jag är helt panka, så har vi bestämt oss för att göra julklappar till varandra i år. Vilket faktiskt är mycket roligare!
Så jag har julklappar att fixa ihop! Och så ska jag dessutom sy min elgitarrkudde.

Jag bara myser runt i allmänhet alltså! Det dumma är att det kanske går ut en aniiing på skolarbeten. Men varför inte leva livet istället för att göra läxor? Valet är lätt för mig för tillfället.



Inga kommentarer: