10 mars 2009

When I taught you how to dance
Miss Potter är en av de bästa filmerna jag vet. Allt är så fint i den!

Miss Potter
Den där bron! Den ska jag åka över en vacker dag.
Eller kanske under... Med en flygande bil.
Miss Potter
Idealet av drömfönstret skymtar i bakgrunden.
Gud vad jag vill ha ett sånt i min lägenhet när den tiden kommer.
Miss Potter
Och den här scenen. Brittisk landsbygd. Åh.

Jag älskar den! Beatrix Potter, akvarellfärger, kärlek, drömlandsgården...
Allt är bara så fint. För att inte tala om Beatrix Potters teckningar. Fy vad jag älskar dom! Och dom lever i filmen! Dom är livs levande på pappren!

Jag kommer ihåg alla de där filmerna med Beatix sagor som mormor och morfar hade hemma hos sig i sin källare. Jag älskade att sitta där i den rutiga soffan och titta på dom. Med korsade ben och mormors aldeles för stora träskor på fötterna. Det var ett så sjukt gulligt intro, och en jättebra melodi till. Det minns jag! Beatrix gick ut och målade och så började det regna... Och det var ankor och små barn i fina klänningar utomhus!

Ja, jag gillar verkligen hennes sagor. Och jag gillar den här filmen!
Den har också ett soundtrack som är hur fint som helst. Katie Meluas röst till den här filmen! AHH! Och för att inte tala om låten. Den passar bra till hennes röst.


Snälla nån! Se den. För guds skull.

Inga kommentarer: