24 oktober 2008

Lov.

Kan man i verkligheten vara så trött på skolan som jag är nu?
Jag vill faktiskt bara slänga alla läroböcker i soptunnan, sätta mig och grina på sängen, ta mig samman och sen rymma långt långt bort härifrån! Är det verkligen lagligt med såhär mycket skolarbeten samtidigt? Ska man behöva lägga ner halva sitt liv på att förbereda sig för den andra halvan?
Varför? Varför kan itne jag få göra saker som jag tycker om? Som jag VILL göra.
Jag vill inte arbeta med varken matte eller naturkunskap i min framtid! Jag vill jobba med det jag tycker om!
Jag nöjer mig med MVG i svenska, bild och musik. För det är DET jag vill jobba med!
Jag vill leva ett liv utanför det här samhället med läxböcker flygandes runt huvudet 24 timmar om dygnet!

Och ingenting blir bättre av att man hela detta lovet måste jobba på prov och inlämningar som kommer direkt efter lovveckan. Ja det är till och med inlämningar PÅ höstlovet!


döda mig

Inga kommentarer: