19 oktober 2008

13 timmar

13 timmar var vi hemma hos mig i går, tills att vi somnade sju på morgonen. Linnea hade visserligen tuppat av i min säng, men jag och Erika låg i soffan och Veronica föredrog av någon konstig anledning att sova rätt på vardagsrumsgolvet i en sovsäck.
Nåja, kvällen började i allafall med en måltid bestående av mina hemmabakade Tacosbullar. De var mycket lyckade måste jag säga! Kanske jag ska satsa på kockbranchen.
Där vid bordet satt vi och diskutera, bara så vi kan diskutera, med varandra. Allt slutade i ett impulsivt beslut om att förvandla sällskapets blondint till ännu ett snäpp närmare solen.
Sedan blev det rysare! Två stycken faktiskt. The messengers och Blackout. Dom var faktiskt hyfsat bra båda två.
Men vi är inte riktgt kloka när vi är tillsammans. Det förvånar mig inte ett ögonblick såhär i efterhand vad vi kom på att vi skulle göra sen! Jag behåller mystiken kvar tror jag! Men Erika blev vackert utsmyckad i vilket fall som helst.
Jag kan inte sätta fingret på vad vi gjorde hela natten, men fram till sovdags låg vi och prata om ALLT. Och det var dunderkul! Fasen vad man kan skratta! Men som sagt, sju somnade vi och vaknade två timmar senare. Beslutade oss för att ta en promenad men Linnea följde ej med ty hon var trött som en björn.
Jag tog i alla fall en riktigt härlig promenad med Erika och Veronica. torget-parken och tog kort-korpeberget och titta på utsikten-biblioteket-strömsdalen-södertulls och köpa varm choklad-strömsdalen igen-konsum och hoppa i hissar-hemåt.
Det är vad jag kallar riktiga promenader! Underbart höstväder dessutom!

Tack. Tack kära vänner!

Inga kommentarer: