01 oktober 2008

En onsdagskväll

En sån onsdagskväll med för mycket funderingar.
En onsdagskväll med alldeles på tok för mycket funderingar.

Imorgon funderar jag på att ställa klockan på halv sex, puffa till kuddarna, tända min gamla ljusslinga som hängeer över sängen, stoppa hörlurarna i öronen, sätta på Billie The Vision och bara stirra rätt in i väggen och nynna med i största allmänhet.

För har ni någonsin tänkt på hur mycket bra saker man kommer på när man ligger i sängen och tänker, i jämfört med att till exempel sitta med trynet ner i en matematikbok under "Flexibelt arbete"-tiden en onsdagseftermiddag?

Jag vill i allafall komma fram till att jag låg jusst så där och funderade halv sex igår morgon. Och jag kom faktiskt fram till något! Jag låg och studerade skuggor på sidoväggen... Det är riktigt roligt ibland!

Speciellt när det kommer en bil och kör förbi på utsidan ute i mörkret. Ljuset från strålkastarna klämmer sig in genom den lilla springan mellan fönsterkarmen och rullgardinen, och lämnar avlånga skuggor som sakta åker förbi på väggen.

Jusst igår stannade min blick kvar på väggen, två decimeter ifrån mig, där en avlång skugga jusst försvunnit ut genom fönstret igen. Där såg jag en annan sorts skugga. Jag såg luften! Är inte det jävligt tufft? Hur man kan se en skugga av något som inte syns? Antagligen tänker ni nu: Gå och lägg dig. Och jag håller faktiskt helt med tror jag.

Det tycker jag personligen var väldans fashinerande! Men GUD vad jag skriver.Jag tror jag ska ta och lägga en bild på det här inlägget också så blir det väl riktigt intressant va! Jag tar den här bara för att jag precis redigerade den.

Inga kommentarer: